FANDOM

Ten artykuł zawiera spoilery
Postać

Nazwa: Ant-Man [Ziemia-199999]
Prawdziwe imię i nazwisko: Scott Lang[1]
Inne pseudonimy: Chang (od Geoffa Zoricka)[1], Jack[1], Tic Tac (od Falcona)[2], Giant-Man[2]
Uniwersum: Ziemia-199999
Tożsamość: Znana tylko władzom rządowym
Wzrost: Nieznany
Waga: Nieznana
Kolor włosów: Czarne
Kolor oczu: Zielony
Zajęcie/zawód: Poszukiwacz przygód, uciekinier, dawniej złodziej, inżynier elektryk
Klasa postaci: Człowiek
Aktualny status: Ścigany pomocnik Hanka Pyma i Captaina America
Status prawny: Notowany
Stan cywilny: Rozwiedziony
Narodowość: Amerykanin
Miejsce narodzin: Stany Zjednoczone
Znani krewni: Cassie (córka)[3], Maggie (była żona)[1]
Powiązania z grupami: Hank Pym, dawniej Avengers Captaina America, Baskin-Robbins, VistaCorp
Baza operacyjna: San Francisco, California, Stany Zjednoczone
Pierwsze pojawienie się: Marvel's Ant-Man - Scott Lang: Small Time Infinite Comic #1 [2015] (jako Scott Lang), Ant-Man [2015] (jako Ant-Man)
Ostatanie pojawienie się: Ant-Man i Wasp
Zdolności: Brak nadludzkich zdolności
Uwagi:
1. W skład wyposażenia Ant-Mana wchodzą: kombinezon, hełm, cząsteczki Pyma, płyty wiórowe i partykuła eksplozji Pyma. Dzięki swojemu kostiumowi podczas zmniejszania się za pomocą preparatu Pyma, Lang nie zmienia się w kroplę krwi. Kostium ma trzy przyciski: zmniejszający, wracający do normalnej postaci i powiększający.
Biografia:

Wczesne życie

Scott Lang jest inżynierem w VistaCorp. Kiedy dowiaduje się, że jego firma oszukuje klientów, zgłasza to do personelu i Zasobów Ludzkich. Zamiast zacząć działać, personel próbuje go zwolnić, za podnoszenie ich problemów. Lang próbuje zacząć działać, ale jego żona Maggie, nalega, aby nic z tym nie zrobił. Zdenerwowany na swojego szefa, włamuje się do jego domu i hakuje jego konto bankowe. Całe zasoby bankowe VistaCorp przelewa na konta oszukanych ludzi, kradnie szefowi zawartość jego lodówki, a jego samochód topi w basenie. Podczas topienia samochodu, zostaje schwytany przez policję i uwięziony w więzieniu państwowym San Quentin.[1]

Więzienie San Quentin

Przyjaciel Scotta, Luis dowiaduje się o przewinieniu w VistaCorp. Szybko organizuje Langowi spotkanie z umięśnionym Peachy'm. Scott i Peachy wdają się w bójkę na arenie więziennej, jako część planu ucieczki. Peachy zdecydowanie pokonuje Langa.[1]

Dnia 17 lipca 2015 roku, Lang przygotowuje się do wyjścia z San Quentin. Kontaktuje się z Christine Everhart przez satelitę. Podczas rozmowy o pracy w VistaCorp, Lang traci nerwy. Doprowadza to do kłótni z Everhart, a jeden z policjantów rozłącza rozmowę.[4]

Następnego dnia, Scott wdaje się w walkę pożegnalną z Peachy'm i odchodzi na ceremonię wyjścia z więzienia.[5]

Wyjście z więzienia

Po trzech latach Scott wychodzi z więzienia i odbiera go Luis, który zawozi go do swojego domu, gdzie proponuje mu kolejny napad ze swoją paczką: Kurtem i Davem. Scott odmawia. Szukając pracy w Baskin-Robbins, Scott zostaje z niej usunięty po dwóch dniach z powodu "więziennej" przeszłości. Następnego dnia Scott przychodzi na urodziny swojej córki, Cassie. Córka cieszy się z powrotu ojca, ale żona Scotta, Maggie wygania go z domu z tego samego powodu, co szef Baskin-Robbins.[3]
Zrezygnowany Scott zgadza się na napad. Po pomysłowym otworzeniu sejfu okazuje się, że w środku leży tylko dziwny kostium. Scott zabiera go, licząc, że ma jakąś wartość. Dla zabawy zakłada go w domu i przypadkowo pomniejsza się i przez dziurę w podłodze wpada piętro niżej. W słuchawce słyszy głos Hanka Pyma, który zachęca go do bycia Ant-Manem, a następnie za pomocą mrówek odprowadza go do domu.[3]

Przerażony Scott odnosi kostium tam, skąd go ukradł, ale gdy wychodzi, łapie go policja. Oczywiście nikt nie wierzy Scottowi, że zwracał to co wcześniej ukradł i trafił za to do więzienia. Na szczęście gdy Scott siedzi w więzieniu, Hank Pym wysyła mu za pomocą mrówek pomniejszający kostium. Scott zakłąda go, pomniejsza się i wsiada na latającą mrówkę. Jednak podczas lotu robi mu się niedobrze, traci przytomność i spada. Mrówka go łapie go, a kiedy Lang odzyskuje przytomność i budzi się na łóżku w domu Hanka. Widzi Hope Pym. Gdy próbuje wstać zauważa, że jest ze wszystkich stron otoczony mrówkami, które według słów Hope są jadowite. Jednak sterowane przez Hanka mrówki rozstępują się pod jego stopami, gdy idzie przez pokój. Wtedy, po zejściu po schodach poznaje Hanka Pyma.[3]

Szkolenie na Ant-Mana

Hank twierdzi, że nawet on zasługuje na drugą szansę, więc zaczyna go szkolić na bohatera. Kiedy Scott jest już gotowy, Pym daje mu strój Ant-Mana i wysyła na pierwszą misję. Scott dostaje się do bazy Avengers, gdzie pokonuje Falcona. Szybko kradnie tajne urządzenie i ucieka.[3]

Pym wymyśla plan pokonania swojego wroga, Darren Crossa, który udoskonalił swój kostium Yellowjacketa, ale potrzebuje jeszcze kilku osób. Lang wpada na pomysł, aby zajęła się tym jego paczka. Kiedy latającym mrówką i kolegom Ant-Mana udaje się ukraść strój, zostają otoczeni przez żołnierzy Hydry. Scott uwalnia się i razem z Hope próbuje uwolnić Hanka, który zostaje postrzelony przez jednego z żołnierzy. Lang i jego armia mrówek atakują Yellowjacketa, ale podczas strzału z jego pistoleta ginie Antony, najlepsza mrówka Ant-Mana, która uratowała go przed rozbiciem się o ziemię. Pym i Hope uciekają z budynku, a Ant-Man goni Crossa.[3]

Walka z Yellowjacketem

Darren wpada do domu Scotta i bierze Cassie jako zakładnika. Lang nie mając wyjścia sabotuje atomowo swój kostium. Scott ginie w krainie kwantów, ale udaje mu się powrócić do świata. W nagrodę za uratowanie Cassie, Paxton obiecuje Scottowi, że nie będzie go ścigał. Kiedy Scott wraca do domu Pyma, Hank na podstawie jego zeznań zaczyna podejrzewać, że jego żona Janet żyje. Później Lang spotyka Luisa, który informuje go, że Falcon go szuka.[3]

Wojna Domowa Avengers

Wreszcie Falcon odnajduje Ant-Mana, który chce mu pomóc. Kiedy docierają do Lipska, Falcon przedstawia Scottowi swojego lidera, Captaina America. Cap informuje Langa, że jego praca jest nielegalna, ale pomimo tego, Scott zgadza się na dołączenie do Avengers. Avengers Captaina America ruszają przeciwko Avengers Iron Mana. Podczas konfrontacji, Scott powiększa się i zmienia w Giant-Mana, aby wywołać rozproszenie. Captainowi America udaje się wywołać rozproszenie i uciec razem z Bucky'm, ale inni nie mają tego szczęścia. Falcon zostaje postrzelony przez Iron Mana, rozwścieczonego złamaniem rdzenia kręgowego swojego przyjaciela. Reszta sojuszników Iron Mana łapie sojuszników Capa, w tym także Ant-Mana. Ant-Man, Scarlet Witch, Hawkeye i nieprzytomny Falcon zostają zamknięci w więzieniu Raft. Po jakimś czasie zostają uwolnieni przez Captaina America.[2]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 Marvel's Ant-Man - Scott Lang: Small Time Infinite Comic #1
  2. 2,0 2,1 2,2 Kapitan Ameryka: Wojna Bohaterów
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 3,6 Ant-Man
  4. WHIH EXCLUSIVE: Wywiad ze Scottem Langiem
  5. Sceny z walki między Scottem a Peachy'm nie zostały pokazane w komiksie Marvel's Ant-Man - Scott Lang: Small Time Infinite Comic #1, tylko w filmie, choć wiele osób uważa, że to powtórka wydarzeń komiksowych.

Alternatywne Uniwersum Edytuj

Komiks Edytuj

Film Edytuj

Gry Edytuj

Aktor(ka): Paul Rudd (Ant-Man, Kapitan Ameryka: Wojna Bohaterów, zapowiedziane: Ant-Man i Wasp)

Galeria postaci

Zobacz całą galerię
200px

Pojawienia się

Sortuj po: Serii Dacie

Seria

Data

2015-02

2015-07

2016

2018-06

Allen (Ziemia-199999)Baker (Ziemia-199999)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki