FANDOM

Postać

Nazwa: Thor [Ziemia-13122]
Prawdziwe imię i nazwisko: Thor Odinson[1]
Inne pseudonimy: God of Thunder[1]
Uniwersum: Ziemia-13122
Tożsamość: Powszechnie znana
Wzrost: 4 cm
Waga: Nieznana
Kolor włosów: Złoty[1]
Kolor oczu: Czarny[1]
Zajęcie/zawód: Superbohater
Klasa postaci: Bóstwo grzmotów[1]
Aktualny status: Żyje
Status prawny: Nienotowany
Stan cywilny: Kawaler
Narodowość: Asgardczyk[1]
Miejsce narodzin: Asgard[1]
Znani krewni: Odin (ojciec), Loki (przybrany brat)
Powiązania z grupami: Avengers[1]
Baza operacyjna: Asgard[1]
Pierwsze pojawienie się: LEGO Marvel Super Heroes
Zdolności: Thor posiada szereg nadludzkich zdolności posiadanych przez Asgardian. Jednak niektóre z nich są znacznie bardziej rozwinięte niż w zdecydowanej większości jego rasy. Thor posiada również sprawność bojową nauczoną przez wieki szkoleń i doświadczenia na polu walki.[1]

Nadludzka siła: Thor dysponuje imponującą siłą, nawet przewyższającą większość innych Asgarczyków, granice jego siły nawet nie są znane. Zazwyczaj w bitwie powala ​​przeciwników jednym ciosem, zadanym podczas lotu i jest zdolny do powalania wielu znacznie większych i silniejszych przeciwników. Gołymi rękami potrafił przewrócić najsilniejszych, jednym uderzeniem młota. Prostym pociągnięciem Mjölnira, Thor może łatwo zniszczyć dany przedmiot.[1]
Nadludzka wytrzymałość: Wielkie muskuły Thora są znacznie bardziej silne niż mięśnie u człowieka, a ich siła jest większa niż siła większości Asgardczyków.[1]
Kontrolowanie pogody: Thor opierając się na Mjölnirze powoduje zmiany pogody. Jak dotąd zaobserwowano jedynie tworzenie deszczu i energii elektrycznej (burzy).[1]
Błyskawica: Thor jest w stanie generować energię elektryczną ze swojego ciała nawet bez Mjölnira.[1]
Lot: Za pomocą swojego młota potrafi latać. Kiedy wyciągnie rękę Mjölnir zawsze do niej wraca.[1]

Uwagi:
Thor nie może latać bez swojego młota.

Biografia:

Wczesne życie

Thor Odinson był synem Odina i przybranym bratem Lokiego. Wychowywali się razem w Asgardzie. Jednak Loki ciągle psocił Thorowi. Thor nigdy się na niego nie denerwował, do czasu aż Loki uruchomił Destroyera. Destroyer został wyłączony, ale narobił wiele szkód. Thor przyrzekł sobie zawsze być czujnym na zachowanie swojego brata.[1]

W poszukiwaniu Kosmicznych Klocków

Kiedy Thor dowiaduje się, że Loki dołączył do spisku Dr. Dooma rusza na ziemię. Spotyka tam Kapitana Amerykę, Wolverine'a oraz Ludzką Pochodnię i rusza z nimi do Asgardu, gdzie Loki przygotował na nich pułapkę. Lodowe Giganty wynajęte przez Lokiego zdążyły już okrążyć cały Asgard, zniszczyć Most Bifrost i porwać Odina, ojca Thora. Superbohaterowie pokonują wszystkich gigantów, oprócz Laufeya, prawdziwego ojca Lokiego i króla Lodowych Gigantów. Laufey ucieka, a jedynym ich przeciwnikiem jest Loki, który używa magicznych sztuczek, aby się kopiować. Jednak Wolverine używa swojego szóstego zmysłu i pośród kopii znajduje prawdziwego Lokiego. Zdenerwowany Loki ponownie uruchamia Destroyera, lecz Thor i reszta go niszczą. Kiedy Loki nie ma już żadnych szans zostawia Teseract i teleportuje się.[1]
Thor chce zabrać Teseract i umieścić go w Asgardzie, lecz każdy z bohaterów ma inne zdanie, a podczas ich kłótni Teseract kradnie Wolverine. Trochę później na Asteroidzie M toczy się kolejna walka. Spider-Man, Thor i Iron Man walczą z Magneto i go pokonują, lecz Thor i Iron Man zostają obezwładnieni przez Dooma.[1]
Spider-Man, Storm, Thing i Kapitan Ameryka uwalniają Thora i Iron Mana. Dowiadują się jednak, że Loki próbuje wykorzystać Galactusa do zniszczenia Asgardu i Ziemii. Szybko uciekają z asteroidy i lądują w Nowym Jorku. Superbohaterowie pod dowództwem Kapitana Ameryki i Superzłoczyńcy pod dowództwem Dooma muszą zjednoczyć siły przeciwko Galactusa i Lokiego. Zbierają się na Hellicarrierze T.A.R.C.Z.Y i pokonują Lokiego, a Thor otwiera portal, do którego Loki razem z Galactusem wpadają. [1]

Thor i Loki

Thor pilnuje wrót Asgardu, gdy spotyka Lokiego. Loki przeprasza go za swoje zachowanie i informuję go, że Malekith i Laufey wypowiedzieli wojnę Asgardowi. Odin każe Thorowi posłuchać Lokiego. Przybrani bracia się jednoczą i pokonują Malekitha, Laufeya i armię Lodowych Gigantów.[1]

Atak na Asgard

Niestety Loki zdradził Thora. Poprowadził on atak na Asgard. Thor rzuca w niego Mjölnirem, przez co Loki niemal spada do przepaści. Loki ucieka.[2]

Wojna z Chitauri

Loki ujawnia swoje położenie, jednak broni go Armia Chitauri. Thor leci na ziemię, bierze Lokiego z samolotu S.H.I.E.L.D. i rzuca nim o górkę.[3]

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 1,11 1,12 1,13 1,14 1,15 1,16 1,17 1,18 1,19 LEGO Marvel Super Heroes
  2. LEGO Marvel Super Heroes: Maksymalne Przeciążenie Sezon 1 Odcinek 5
  3. LEGO Marvel's Avengers

Aktor(ka): Travis Willingham

Galeria postaci

Zobacz całą galerię
Plik:Thor13122.jpg

Pojawienia się

Sortuj po: Serii Dacie

Seria

Data

Więcej z Fandomu

Losowa wiki